MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Saturday, October 11, 2014

Islam : KENAPA BABI DIHARAMKAN DALAM ISLAM

KENAPA BABI DIHARAMKAN DALAM ISLAM
 

Perasan tak kenape babi atau nama lainya khinzir ni sangat multi-purpose. Dari tulang, susu, kulit, daging, testicles, bulu dan juga kepala nya. Rasenya tiada lagi binatang yang multipurpose macam babi ni. Persoalan yang sampai sekarang saya masih mencari jawapannya.
Berikutan dari kes Berus Simplisity Mengandungi Bulu Babi , saya tetibe tertarik untuk buat entry khas khusus untuk makhluk Allah yang bernama Babi. Babi haram di makan oleh orang islam. Terhina nya nama ‘babi’ sehinggakan orang menggunakan namanya untuk mencarut.
Perkataan Babi mmg cukup sinonim untuk orang Melayu. Tahukah anda babi mempunyai genetic yang hampir serupa dengan manusia, jadi tidak hairan la ada beberape jenis virus yang mudah untuk manusia berjankit contoh virus nipah tidak beberape lama dahulu.
Babi itu kotor seperti yang diajarkan oleh Islam jadi ia haram dimakan. Tahukah anda, penganut Yahudi juga di haramkan memakan Babi selain Islam. 


https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLBfEbOp1PpbSDcdsWnm38WAvImSAUGPtjc2Wg94Akh3ZFL8lIZQ


Babi boleh dikatakan sangat popular di China dan di Negara barat. Dari sup sehingga gula-gula manisan babi boleh di buat sebagai bahan. Selain daging dan susu, kulit babi juga berguna untuk membuat kasut dan baju. Bulu untuk di buat berus dan tulang untuk dibuat ubat gigi. Lemak nya pulak sangat berguna dalam industri perubatan. Babi tiada leher untuk di sembelih dan mengikut satu kajian, satu cacing yang tidak akan mati akan hidup di dalam badan kita jita kita makan babi. Saya tak pasti kebenaran mengenai kajian ini kerana tidak conclusive.



Klip Video mengenai betapa khinzir/babi ini memainkan peranannya di dalam kehidupan manusia. Apa yang boleh dilakukan oleh umat Islam ialah berwaspada dengan segala produk yang kita gunakan...






 



No comments:

Post a Comment