MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Thursday, July 11, 2013

Tips Memakai Perfume

 http://www.kinnelonconserves.net/Perfume-Emporium-Review.jpg
Biasanya mereka yang memakai pewangi badan akan terus menyemburkan ia dibahagian ketiak, leher, baju dan sebagainya. Ada juga yang main sembur je kalau sedang terburu-buru atau mahu cepat. Perfume akan menjadi sia-sia kalau tak dipakai dengan cara yang betul, dah la harganya mahal kan? Menurut Alexandre Freile, dari Axe Perfumes Expert dari Fragrance House Firmenich, semburan pewangi boleh dilakukan dengan cara yang betul. Berikut kami kongsikan beberapa tips yang boleh anda semua cuba :

  • Pastikan berada di dalam bilik yang bersuhu normal atau agak hangat.
  • Semburkan minyak wangi dari jarak sejengkal dari tapak tangan anda
  • Semburkan di titik-titik nadi yakni bahagian leher tepatnya di bawah rambut, pergelangan tangan, dan bahagian dalam siku.
  • Untuk membuat aroma pewangi bertahan lama, gunakan selepas mandi dan semburkan pada pakaian yang akan dikenakan.
  • Lapisan bau wangian dengan membasuh badan anda dengan sabun dan losyen yang sama dengan bau minyak wangi. Set wangian yang menggabungkan gel mandi, losyen badan, dan minyak wangi adalah bagus untuk bau yang tahan lama dan berkesan, tetapi apa-apa sabun atau losyen yang mengandungi unsur-unsur bau serupa adalah baik.
  • Elakkan menggosok minyak wangi ke dalam kulit anda. Walaupun ini adalah amalan biasa, berbuat demikian akan merosakkan bahan kimia dalam pewangi anda dan mengubah keseimbangan bau. Sebaliknya, semburan sedikit bau pada kulit anda dan biarkan ia kering secara semulajadi.
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/531485441/Cheap-designs-empty-perfume-bottle-glass-perfume-bottles-spray-perfume-atomizer-free-shipping-bottle-of-perfume.jpg
Setelah langkah mudah ini dilakukan, anda akan tampil wangi sepanjang hari. Namun, tentu saja anda harus memilih aroma parfum mengikut kesesuaian anda. Pilihlah minyak wangi dengan aroma yang tidak membuat orang di sekitar anda pening kepala.

No comments:

Post a Comment