MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Wednesday, February 19, 2014

Central Africa Republic Muslim Massacre

PEMBUNUHAN KEJAM PENGHAPUSAN ETNIK MUSLIM DI REPUBLIK AFRIKA TENGAH

Terkini Republik Afrika Tengah - (Central African Republic - CAR):

Militia Kristian di CAR telah mensasarkan umat Islam dalam satu gelombang keganasan agama.

Tragedi keganasan agama di seluruh Republik Afrika Tengah telah menyebabkan kematian ramai umat Islam dan menyebabkan ribuan di kalangan mereka telah melarikan diri negara ini. Agensi-agensi bantuan kemanusiaan telah memberi amaran bahawa keganasan ini juga boleh membawa kepada bencana kebuluran dan keruntuhan ekonomi.


https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/q71/s720x720/1658327_667346053313362_132881629_o.jpg
Muslim Association of Britain (MAB - Persatuan Muslim Britain) menyatakan rasa kecewa dan kebimbangan mengenai pergolakan politik , keganasan dan pembunuhan yang sedang berlaku di Republik Afrika Tengah itu.



Kumpulan hak asasi manusia telah melaporkan bahawa lelaki Islam , wanita dan kanak-kanak telah menjadi sasaran secara sistematik dan dipaksa keluar daripada rumah mereka dengan kejam, dirogol dan diseksa . Di samping itu, harta mereka telah dicuri oleh kumpulan pengganas yang dianjurkan militia Kristian.

Para pelarian yang melarikan diri ke negara-negara Afrika yang lain ini adalah terdiri daripada mereka yang miskin. Kesannya, tragedi ini berpotensi menyebabkan bencana kemanusiaan dahsyat.

Ameena Blake - Naib Presiden MAB berkata: "Kami memahami bahawa keganasan yang berlaku atas nama agama Kristian ini tidak bererti mencerminkan sikap majoriti Kristian di rantau itu, di mana sebahagiannya memberi perlindungan kepada umat Islam di gereja-gereja mereka. Kami menggalakkan orang ramai di rantau ini untuk terus menyokong satu sama lain, untuk mencegah gelombang baru pembunuhan beramai-ramai . "

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/q71/s720x720/1658327_667346053313362_132881629_o.jpg MAB membuat rayuan kepada kerajaan British untuk menggunakan kuasa politik mereka untuk membantu menyelesaikan krisis yang amat buruk yang mengancam Republik Afrika Tengah.

PBB telah memberi amaran bahawa 1.3 juta daripada 4.6 juta penduduk di negara ini memerlukan bantuan makanan segera. Adalah penting untuk bertindak sekarang , kerana tiada siapa yang ingin melihat satu lagi negara miskin dilanda rusuhan awam dan keganasan politik.

Marilah kita bertindak sekarang sebelum terlambat !

(Artikel ini telah dipetik dan diterjemah daripada )

kredit - aman palestin



https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/p720x720/1800267_592056727544711_976927892_n.jpg
Mari berdoa untuk saudara kita. Apa yang berlaku di Afrika Tengah terhadap umat Islam adalah sukar dipercayai. Lebih daripada 1,000 orang Islam telah dibunuh atau dibakar hidup-hidup. Al-Quran dikoyakkan , masjid dirosakkan dan dirobohkan, badan-badan diseret di jalan-jalan, dan lain-lain dihiris dengan pisau.

Ya Allah, Sesungguhnya kami letakkan kamu di batang leher musuh-musuh kami, Dan kami berlindung dengan-MU dari kejahatan mereka,
Ya Allah,hancur leburkanlah kumpulan mereka, kacau-bilaukan persatuan mereka, cerai-beraikan pakatan mereka,goncangkan pendirian mereka ,hantarkan kepada mereka anjing-anjingMu
Wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa!
Wahai Tuhan Yang Maha Gagah!
Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka!
Ya ALLAH! Ya ALLAH! Ya ALLAH!
Wahai Tuhan yang mengerakkan awan!
Wahai Tuhan yang menewaskan Bala Tentera Ahzab
Kalahkanlah Mereka,....
Menangkanlah Kami ke atas mereka.
Aamiin




 

HARDY BOY - BETAPA BESARNYA NIKMAT DAPAT MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI UMAT ISLAM DALAM KEADAAN YANG AMAN...

YA ALLAH, ENGKAU HANCURKAN DAN TEWASKANLAH MUSUH ISLAM LAKNATULLAH INI. ENGKAU SELAMATKANLAH UMAT ISLAM YANG TIDAK BERDOSA INI DARIPADA KEKEJAMAN KAFIR LAKNATULLAH... AMIN.... 

WAKE UP WORLD, LET'S BOYCOTT AFRICA PRODUCT & EXPOSE THEIR BRUTALITY TO THE WORLD UNTIL THEY STOP THIS CRIME!!! 
THIS WEAK & INNOCENT MUSLIM  WAITING TO BE SLAUGHTERED BY THIS "HEARTLESS ANIMAL", 
NEED OUR HELP ... 

More video at >>> https://www.facebook.com/photo.




https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p720x720/1622673_597419183678325_232907494_n.jpg


No comments:

Post a Comment