MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Friday, April 08, 2022

Ujian Covid 19, Ujian Swab hidung atau Air Liur lebih berkesan?

Ujian Covid 19, Ujian Swab hidung atau Air Liur lebih berkesan?

Ini hanya ujikaji sahaja, boleh dapatkan nasihat pakar perubatan untuk penjelasan yang lebih tepat.

Akan datang, insyaAllah saya akan buat ujikaji, Adakah RTK pesakit Covid-19 masih positif walaupun selepas tempoh kuarantin?

Test kit yang ni senang, boleh pilih nak test guna swab hidung atau air liur.


Ujian pertama yang saya buat hari pertama, keluar result positif. Ujian ni saya gunakan ujian swab hidung.


Selepas hari ke-5, saya buat ujian air liur. Kali ni keluar result negatif. 


Untuk double confirm, saya buat ujian swab hidung, alamak sekali keluar result positif.

Daripada ujian ini, saya dapati, ujian swab hidung memberikan keputusan yang lebih tepat berbanding ujian air liur.

*Untuk lebih tepat, anda boleh mendapatkan pandangan pakar perubatan & membuat ujian covid-19 di klinik yg bertauliah.


No comments:

Post a Comment