MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Monday, August 10, 2015

Kanser


KANSER - BAGAIMANA IA BERMULA....
Assalamualaikum.
Setiap hari sebanyak 30% dari jumlah pesakit yg datang ke Pusat Rawatan Islam Al Hidayah adalah pesakit kanser. Kanser paling popular utk wanita ialah kanser payudara dan kanser ovari. Utk lelaki, kanser kolon dan kanser paru-paru. Dlm dunia ini ada 200 lebih jenis penyakit kanser yg telah dikenal pasti.

Kanser


Setiap manusia yg hidup ada sel kanser dlm tubuh kita. Sel kanser ini satu hari akan menjadi aktif dan "multiply" atau membiak dlm tubuh kita, dari satu sel menjadi pulohan sel, dan menjadi ribuan sel dan jutaan sel. Bila sel kanser in membiak menjadi berjuta-juta sel banyaknya, ia akan menjadi besar dan di namakan tumour atau lump.
Kalau tubuh sesaorang itu sihat dan antibody atau darah putih dlm tubuh sesaorang itu kuat, maka antibody itu akan menyerang dan mematikan sel kanser. Alhamdulilah orang itu akan selamat dari penyakit kanser.
Jika antibody dlm tubuh itu lemah disebabkan faktor stress, tak cukup rehat atau faktor pemakanan, maka antibody itu tidak dapat melawan sel kanser dan sel kanser itu akan membiak dlm tubuh pesakit itu. Kadangkala sel kanser boleh membiak bertahun-tahun dlm tubuh kita tanpa menunjukkan apa-apa simton atau kesan dan tanpa disedari oleh pesakit, sampailah ke tahab yg kritikal dimana simton sakit kanser akan dirasai oleh pesakit.
Rawatan moden seperti kimoterapi atau radioterapi atau hormon terapi tidak boleh mematikan sel-sel kanser. Ia hanya boleh melemahkan atau "surpressed" sel-sel kanser itu. Yang akan mematikan sel-sel kanser ini ialah antibody dlm tubuh pesakit kanser itu sendiri.
Dengan sebab ini, adalah sangat mustahak setiap pesakit kanser tahu bagaimana utk memperkuatkan antibody dlm tubuh mereka.
Kaedah rawatan di Pusat Rawatan Al Hidayah ialah dengan menggunakan ayat-ayat Al Quran utk memperkuatkan sel-sel antibody dlm tubuh pesakit. Bila pesakit baca dan mengamalkan ayat-ayat Al Quran ini, jiwa mereka akan menjadi bertambah tenang. Bila jiwa pesakit menjadi tenang dan tenteram, tahab stress atau tekanan emosi mereka akan menurun. Bila tahab stress menurun, in shaa Allah tahab antibody dlm tubuh pesakit akan meningkat dan dengan keizinan Allah, antibody ini boleh mematikan sel-sel kanser dlm tubuh pesakit.
Ayat-ayat Al Quran bila dibaca oleh pesakit juga mempunyai frequency atau gelombang istimewa yg boleh memperkuatkan sel-sel dan organ-organ dlm tubuh pesakit.
Bila pesakit baca ayat-ayat Al Quran ini, stress dlm tubuh pesakit akan menurun, tahab metabolisma tubuh pesakit juga akan menjadi rendah. Bila tahab metabolisma menjadi rendah, degupan jantung juga akan menjadi perlahan, dan ini akan menurunkan tahab karbon dioxida dlm tubuh pesakit.
Karbon dioxida adalah asidik dan oxigen adalah alkali. Bila tahab karbon dioxida berkurangan dlm darah pesakit, keseluruhan tubuh pesakit menjadi lebih alkali. Sel-sel kanser tidak boleh membiak dlm tubuh badan yg alkali. Kajian sains telah buktikan sel-sel kanser akan cepat membiak dlm tubuh atau darah yg asidik.
Contoh rangkaian ayat-ayat yg boleh diamalkan oleh pesakit kanser:
- Surah Al Hajj ayat 31 hingga ayat 55
- Surah Al Mukminun ayat 91 hingga 100
- Surah Qasas ayat 68 hingga 88
- Surah Yunus ayat 55 hingga 70
Lebih 60 rangkaian ayat-ayat Al Quran telah dikenal pasti yg boleh diamalkan. Saya nasihat pesakit datanglah berjumpa saya supaya dapat saya kenal pasti ayat-ayat yg sesuai utk pesakit.
Saya juga nasihatkan pesakit kanser cuba ikhtiar cara perubatan hospital dan juga melalui ayat-ayat Al Quran ini. Kuasa penyembuhan adalah dari Allah swt, in shaa Allah kalau kita yakin dengan mukjizat kuasa penyembuhan ayat-ayat Al Quran serta doa dari pesakit kpd Allah swt, sakit kanser ini boleh diubati sekira Allah swt izinkan.
Hj Lokman

No comments:

Post a Comment