MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Wednesday, January 05, 2022

Astro Tiada Signal



3 hari lepas, astro tiada siaran, cuma ade siaran TV3 je, saya ingatkan mungkin disebabkan signal astro lemah disebabkan hujan lebat.

Jadi, dah 3 hari dah takde siaran, anak-anak pulak merungut tak dapat nak tengok siaran favourite dorang.
Hari ni saya ke astro services centre bertanyakan masalah ni.

Respond daripada customer services, dorang tak dapat nak semak kalau decoder astro rosak.
Jadi, kena tukar decoder baru & decoder yg saya pakai sekarang ni adalah decoder lame, 
kena tukar tukar decoder ulti box sebab decoder sekarang dah tak boleh support dah siaran astro.
Kemudian kena ambil package yang telah disediakan untuk package astro ni.
Tarikh pasang mungkin dalam 8 hari.
Lepas dah register, saya dapat mesej decoder akan dipasang dalam masa 3 hari (piring tak termasuk dalam pemasangan). Package termasuk 
Netflix, Disney+ Hotstar & HBO GO tapi kena guna hotspot/wifi rumah untuk tengok channel ni.

Buat masa ni, saya tak dapat nak review package yang ni, tunggu dorang pasang dulu kemudian baru bole komen. :-) 

Harap-harap masalah siaran ni memang disebabkan decoder saya bermasalah bkn sebab lain. huhu




















----------------------------------------------------------------------------------------------

update (lepas hampir 7 hari astro xde signal, 
ade siaran tv3 je) :

Lepas dpt confirmation yg astro technicien / contractor akan pasang decoder baru pada hari sabtu, pagi tu tetiba je semua channel ade seperti sebelum ni  (maksudnya decoder xde masalah pn mcm yg pekerja jaga depan pintu astro centre tu cakap. aduiii).
Tapi, disebabkan dah buat confirmation & setuju ikat kontrak 2 tahun, aku "layan" je la dlu amik package ni.
Petang tu, lps technicien/kontraktor astro dtg, aku bgtau la ape masalah aku & pagi tu ade dah semua channel, dia pn pelik sbb xpernah lagi hadap masalah mcam tu.
(Bagi aku, klu decoder masalah, boleh je try cari decoder mana yg sama pattern kemudian try masukkan dlm cable astro tu tgk ok@ x.
Kedua, kebarangkalian lain mungkin disbbkan pencawang astro ade masalah sbb minggu sblum tu mmg hujan lebat (tapi bila tanye member2 lain, ok je astro rumah dorang).


Kesimpulannya, klu korang mampu bersabar, try je la layan dlu astro tu 2-3 minggu tgk sama ada masalah masih sama @ try tukar dgn decoder kwn2 yg masih ok, bawa decoder korang ke rmh member ke tgk btl x ade masalah. Bila bawa decoder ke astro centre, dorang ckp dorang xleh nak cek decoder tu ok @ x (hari tu aku bawa kad astro ingatkan kad astro bermasalah bila ade satu2 channel xdpt, dorang bole checkkan pulak kad tu.huhu).
Bole try g astro centre tapi korang bole decide sama ada nak fikirkan dlu nk tukar package/decoder @ x.




No comments:

Post a Comment