MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Thursday, June 16, 2011

WEBSITE MALAYSIA DIHACK LAGI !!!

Antara Isu panas sekrang nie ialah mengenai beberapa website dan blog Malaysia dihack lagi...Dah la sebelum ni website RTM perlu dihack gara-gara kononnya dorang kalah sebab Malaysia main laser. 
Apa-apa pun, kepada pemilik website atau blog, ambillah langkah berjaga-jaga dengan perketatkan tahap keselamatan seperti password untuk akses ke blog anda walaupun blog anda tak famous (^_^)


Jejak yang pernah ditinggalkan pada website RTM suatu ketika dahulu...




Jejak terbaru yang ditinggalkan pada website Malaysia sekarang nie...



Website "Hacker Indon" yang kononnya "dorang" nie HACKER website Malaysia. Kononnya, dorang nie telah berjaya hack beberapa website siap letak list link-link website lagi(ntah betul nth tidak). Malasla aku nak letak link website dorang, wat sakit hati jer...

Hacker Indon
  


SEBELUM TU BLOG TUN DR MAHATHIR PUN PERNAH KENA SERANG LAGI.


Antara blog yang saya suke visit ialah blog TUN DR MAHATHIR kerana saya suke bace karangan dan buah fikiran beliau yang bagi saya cukup futuristik dan bernas. Tapi bila buka blog ini lagi, tetiba keluar seperti di gambar bawah. 
Sebelum tu, blog beliau yang terdahulu telah dilock oleh blogger. Yang canggihnya teknologi sekarang nie, jika anda sebagai blogger dan anda letakkan blog ini sebagai bloglist anda, then blog anda cuba dibuka dengan menggunakan Google Chrome, anda akan dapat bahawa blog anda juga akan didetect sebagai attacked page (so that mean, orang lain yang baru pertama membuka blog anda akan memadamkan hajat mereka untuk membuka blog anda). 
Maksudnya, dengan anda-anda sekali akan menjadi mangsa walaupun hakikatnya blog anda & blog Tun Dr Mahathir ini adalah bersih daripada spam atau apa sahaja yang diclaim dangerous oleh pelayar internet tersebut.

Betapa hebatnya orang yang melakukan "perkara" ini & cukup hebat... 

http://chedet.co.cc
   



 
Dr-chedet.blogspot.com dikesan sebagai spam?
http://dr-chedet.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment