MY FOLLOWER YANG CUTE, CANTIK DAN COMEL. Terima kasih kerana follow (^_^)

~WARNING : THIS SITE CONTENT MORE PHOTOS LEAST WORDS INCLUDE CURRENT ISSUES SUCH AS ISLAMIC, MOTIVATION, CONTROVERSY, SENSITIVE ISSUES, POLITICAL, SECRET, SOCIAL, EDUCATION and PERSONAL MATTER~

Wednesday, August 08, 2012

SEBELUM NAFASKU DIHENTIKAN MU, YA ALLAH....

SEBELUM NAFASKU DIHENTIKAN MU, YA ALLAH.... 

Hari ni, 8 OGOS 2012 genap usiaku ulangtahun diakhirnya usia 20-an.
Bermakna 6 tahun selepas tragedi yang hampir meragut nyawaku pada 2006....
Bermakna, lebih 6 tahun ALLAH memberikan beberapa detik masa tambahan/kecemasan sebelum aku dijemput-Nya entah bila-bila daripada detik ini.... Jika Engkau menjemputku di saat tragedi tersebut, mungkin hanya neraka yang paling layak lantaran dosaku yang menggunung tinggi...

Gambar beberapa bulan selepas tragedi 2006
yang mengubah hidupku 360 darjah...
Aku bersyukur kepada-Mu Ya Allah kerana terus memberikan beberapa detik kecemasan untuk jantung ku terus berdegup seakan sentiasa berzikir memuji kebesaran ku, 
Darah dalam tubuh ini terus mengalir tanpa diarahkan,
Masih mampu untuk aku terus bernafas untuk kali-kali terakhir sebelum anugerah dan nikmat ini diambil kembali kepada mu, bila-bila masa sahaja.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgG3OF4mj8OE-pNhPtTz8B5BaBK09XDB1d-2Xqd8oKYi7xAgHJxLmcaXeVwlUW4ZRfJ_Uzznmz1UPOXTHPk4EXx1Wk-L_nkX8bd-FZXMnS0TmjAcPPYWrBnlCaeYIIhBMLfDeCU/s1600/sedih.jpg
Segala anugerah yang dikurniakan ini hanya diberikan percuma sahaja oleh Mu ALLAH tanpa sebarang balasan 
Cuma SEBAGAI HAMBA-MU KAMI PERLU SENTIASA MENJALANKAN KEWAJIPAN KEPADA MU UNTUK TERUS SUJUD KEPADA MU sedangkan KEWAJIPAN tersebut sering aku abaikan....
ALHAMDULILLAH YA ALLAH, ketika nyawaku berada dihujung tanduk seakan hampir dicabut oleh Mu pada 2006, ENGKAU menunjukkan keajaiban dengan menyelamatakan Nyawa ku ini.

Sejak detik itu, Aku bukan takutkan kematian, 
cuma aku harap Allah terus menerus memberikan beberapa detik singkat lagi untuk aku terus beribadat kepada-Mu Ya Allah, 
UNTUK AKU TERUS MENANGISI DI TIKAR SEJADAH SEGALA DOSA YANG TELAH AKU LAKUKAN SEPUAS-PUASNYA.
Untuk aku memanjat kesyukuran kepada-Mu dan beribadat sepuas-puasnya sebagai tanda bersyukur kepada-Mu yang tidak terhingga,
Walaupun bukan syurga yang aku kejar kerana aku tidak layak masuk syurga-Mu dengan dosa ku yang menggunung tinggi ini, Ya Allah....
Namun aku juga tidak sanggup menghadapi api neraka mu....
Nikmat pangkat, harta dan kemewahan duniawi yang Engkau kurniakan kepada ku dengan melimpah-ruah secara percuma (yang dikejar-kejar oleh insan lain) yang sebelum tragedi 2006 tersebut merupakan ujian bagi ku sama ada aku berjaya atau gagal dalam dugaan tersebut...

SEJAK DETIK itu juga, aku bersyukur kepada-Mu kerana memilih aku untuk menyaksikan pelbagai keajaiban dan nikmat dunia yang luarbiasa telah ENGKAU tunjukkan kepadaku sebagai BUKTI KEAGUNGAN KEKUASAAN-MU mungkin nikmat tersebut tidak tiada dianugerahkan kepada insan lain, supaya aku terus MENGHAMBAKAN DIRI KEPADA MU tetapi sebaliknya aku terus alpa & hanyut..... 
  http://www.deamira.com/wp-content/uploads/2011/05/taubat.jpg
YA ALLAH, JANGAN ENGKAU BIARKAN AKU TERUS BONGKAK DAN HANYUT DALAM NIKMAT DUNIA-MU YA ALLAH, 
Biarkanlah aku terus leka beribadat sepuas-puasnya kepada-Mu...
KETIKA NAFASKU YANG TERAKHIR, IZINKAN  AKU MATI DALAM KEADAAN YANG TERBAIK di SISI MU YA ALLAH DAN terimalah taubatku serta ENGKAU AMPUNILAH SEGALA DOSAKU, YA ALLAH...
- hisbul hadi 






https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjIcMY7GzZWaw5KuZS-PzjoNr0LdymwX91z8meIDYqO642U2j27Goz-mHs2mO2u-zxWP1UOfT8M3zf6qmebrqe8wZQWrd-bNH72SCMAOEHDdKjEKkJXMhQb9ySGgClOu4CK9W0aVg/s1600/taubat.png http://berkatrezeki.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/taubat-nasuha.jpg
http://akuislam.com/blog/wp-content/uploads/2011/03/Is_SaD_by_C0pyright-560x373.jpg 
http://segalaceritera.com/atik/wp-content/uploads/2011/07/sad-face-300x248.jpg 

No comments:

Post a Comment